Remarketing jest coraz częściej docenianym elementem w strategii marketingowej marki. Wśród wielu innych działań reklamowych, ten typ wyróżnia się wieloma korzyściami i bardzo dobrymi wynikami. Z czym dla firmy wiąże się remarketing i jakie daje to korzyści przedsiębiorstwu?
Konwersja rośnie
Pod kątem zwiększania konwersji czy też CTR (click through rate) remarketing jest bezkonkurencyjny. Dlaczego? Czasami ludzie potrzebują co najmniej 8 kontaktów z marką, żeby dokonać zakupu czy zostawić kontakt. Zakładając, że nasza firma nie jest rozpoznawalnym na całym świecie brandem rodzaju Coca-Coli, to taka reklama, przypominająca o istnieniu firmy, na pewno się przyda.
Szczególnie, że w przypadku remarketingu trafiamy do osób, które już wiedzą, czym jest nasza marka i co oferuje. Target grupa to ludzie, którzy byli już wcześniej na stronie naszej firmy lub też byli aktywni np. na Facebooku. To sprawia, że szanse na konwersje znacząco rosną, a sam komunikat reklamowy może być bardziej nastawiony na sprzedaż.
Domykanie koszyków sprzedażowych
Porzucone koszyki reklamowe to plaga wśród e-commerce. Wiele osób przechodzi nawet do podsumowania, ale nie dochodzi do momentu płatności. Dlatego też warto wesprzeć się remarketingiem i z jego pomocą dotrzeć do osób, które nie dotarły do procesu zakupu. Dzięki dobrze stworzonej grupie odbiorców możemy swobodnie przygotować reklamą skierowaną tylko do tych klientów, którzy dodali produkty do koszyk/rozpoczęli wypełniać formularz, ale niestety dla nas nie ukończyli transakcji. To działa i pomaga domknąć sprzedażowe koszyki.
Wszechobecność marki i jej świadomość
Gdy dopiero budujemy mocny brand, zależy nam na tym, żeby nasza nazwa czy nasze logo były dobrze zapamiętanymi elementami. Remarketing bez wątpienia może w tym pomóc! Dzięki takim działaniom reklamowym ten sam komunikat, z tym samym logotypem może wyświetlać się konkretnym użytkownikom nawet codziennie. Wówczas stwarzamy iluzję, że nasza marka jest wszechobecna, a jej rozpoznawalność zdecydowanie rośnie. Z kolei jeśli ktoś dobrze zna daną firmę, to jest znacznie bardziej chętny, by od niej kupować.
Utrzymanie stałych klientów
Jednocześnie w pościgu za nowymi klientami nie można zapomnieć o tych, którzy już kupowali w naszym sklepie. Należy o nich dbać, bo to przecież ich lifetime value jest zdecydowanie najwyższe i potencjalnie w ciągu całego roku przynosi najwyższe zyski. Jak to zrobić za pomocą remarketingu?
Tworzymy grupę odbiorców, którzy już dokonali zakupu w naszym sklepie (np. dotarli do podstrony z podziękowaniem), a jednocześnie wykluczamy tych, którzy do zakupu/wysłania formularza nie dotarli. Dzięki temu mamy pewność, że komunikat reklamowy dotrze tylko do klientów i możemy im przedstawić specjalną ofertę, np. kod rabatowy. Poprzez takie działania odbiorcy na pewno poczują się docenieni!
Nawet jeśli remarketing nie jest najtańszym rozwiązaniem (koszt za kliknięcie zazwyczaj zdecydowanie rośnie), to bez wątpienia jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży czy też świadomości marki. Dlatego warto z niego korzystać i uwzględniać ten element reklamowy w strategii firmy.