Reklamy zewnętrzne stosowane były od zawsze. Plakaty, afisze, ogłoszenia w formie grafik – to najprostsze i wszystkim znane rozwiązania zaliczane do kategorii reklamy zewnętrznej. O wiele większe możliwości daje jednak zastosowanie nowoczesnej technologii. Dzięki niej prezentowane treści reklamowe mają większy zasięg, łatwiej zyskują sobie uwagę odbiorcy oraz przekonują go do słuszności prezentowanych treści. Wśród rozwiązań szczególnie chętnie wybieranych znajdują się ekrany LED – czyli nowoczesne urządzenia o przeznaczeniu marketingowym. Poniżej postaramy się podpowiedzieć – kiedy i gdzie warto stosować ekrany LED.
Reklama ekrany LED – o wyższości reklamy wizualnej nad pisaną
Reklama za pomocą ekranów LED jest niezwykle skuteczna. Dlaczego? Przede wszystkim – jest to reklama w formie wizualnej, łatwo zauważalna, przyciągająca wzrok i uwagę. Prezentowane na niej treści mogą mieć formę statycznych obrazów, jak i mniej lub bardziej rozbudowanych animacji. Szczególnie istotne jest to, że zastosowanie lampek LED pozwala na uzyskanie bardzo klarownego i nasyconego barwami obrazu. Reklama taka będzie wyraźnie widoczna zarówno nocą, jak i w pełnym dziennym świetle.
Jak dobrze wiemy, reklama wizualna jest o wiele bardziej skuteczna niż reklama w formie pisanej. W tym ostatnim przypadku, widz staje przed koniecznością odczytania całego komunikatu, poświęcenia mu dużej ilości czasu oraz uwagi. Nic bardziej męczącego.
Reklama wizualna jest łatwa i szybka w odbiorze. Nie wymaga od nas „wczytywania się w tekst”, lecz z jej treścią możemy zaznajomić się na drodze krótkiego spojrzenia. Często, do odbioru treści wizualnych wystarczy szybki „rzut oka”, w czasie którego wyłapujemy prezentowane obrazy.
Gdzie stosować ekrany LED?
By reklama za pomocą ekranów LED była skuteczna, powinna być prezentowana w odpowiednich miejscach. Jak dobrze wiedzą wszyscy, którzy choć odrobinę liznęli temat reklamy zewnętrznej – miejsce prezentowania treści marketingowych ma równie duży wpływ na skuteczność reklamy, jak i użyte w tym celu urządzenie.
W jakim miejscach warto prezentować treści wyświetlane na ekranach LED? Przede wszystkim warto pomyśleć o tych punktach w tkance miejskiej, które pozwolą nam dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Ekrany LED świetnie sprawdzają się przy najróżniejszych węzłach komunikacyjnych oraz skrzyżowaniach tras – chodzi głównie o dużych rozmiarów ronda, wylotówki, główne ulice. Ponadto, warto stawiać ekrany przy szlakach po prostu często uczęszczanych, w miejscach, gdzie występują skupiska ludzi lub po prostu miejscach popularnych.
Można zastosować również inne kryterium w wyborze miejsca na zamontowanie ekranu LED. Warto pomyśleć, jakie miejsca są szczególnie widoczne – te zlokalizowane obok atrakcji turystycznych, przy przejściach dla pieszych, miejsca wyraźnie oświetlone lub wręcz odwrotnie – miejsca nadmiernie ciemne, które ekran LED mógłby rozjaśnić.
Ponadto, ekrany LED warto stosować w czasie organizacji różnego typu eventów, wydarzeń kulturalnych i masowych. Mowa przede wszystkim o targach konsumenckich, festiwalach oraz „dniach otwartych”. Wówczas, zmienia się profil potencjalnych odbiorców naszych reklam. Jest ona prezentowana nie tyle zwykłym przechodniom, co potencjalnym przyszłym konsumentom naszych towarów lub usług.